Kompetencje menadżerskie dla „świeżo upieczonych” menadżerów

Przeprowadzamy początkujących menadżerów przez doświadczenie pozytywnej zmiany. Od wyzwania: “nie radzę sobie”,  do efektu “poradziłem sobie”!

Cel:

  • poprawa zarządzania z zespołem i radzenia sobie ze stresem
  • nauka wywierania pozytywnego wpływu na zespół
  • podniesienie efektywności własnej i automotywacji
  • wzmocnienie konstruktywnej postawy i pewności siebie w pełnieniu obowiązków
  • przygotowanie do pełnienia roli inspirującego szefa
  • wzmocnienie kompetencji menadżerskich

Efekty:

  • budowanie zaufania: elementy kształtowania zaufania w zespole oraz skuteczne budowanie relacji z członkami zespołu
  • dbałość o komfort pracy zespołu jako prosty sposób na podniesienie zaufania i autorytetu
  • podstawy efektywnej komunikacji: zapoznanie się z fundamentalnymi zasadami jasnego i skutecznego przekazywania informacji.
  • tworzenie klarownych celów: umiejętność formułowania i komunikowania celów zespołu w sposób zrozumiały i motywujący
  • delegowanie zadań: rozwijanie umiejętności efektywnego przekazywania obowiązków: adekwatny przydział zadań do właściwych osób
  • współpraca z różnymi osobowościami: jak je angażować i jak przydzielać zadania
  • motywowanie zespołu: nauka technik motywacyjnych, zwracanie uwagi na potrzeby pracowników i budowanie pozytywnego klimatu pracy
  • monitorowanie postępów: nauka prowadzenia regularnych ocen postępów i efektywnej analizy wyników osiąganych przez zespół
  • zarządzanie czasem: uniwersalne zasady planowania czasu oraz priorytetyzowania zadań

Dla kogo:

  • Manager
  • Top Manager
  • HR
  • Właściciel

Program:

  1. ćwiczenie/zadanie
  2. analiza ćwiczenia/zadania
  3. przyjęcie strategii rozwiązywania
  4. wykonanie ćwiczenia/zadania
  5. analiza przyjętych rozwiązań
  6. wypracowanie sposobu wdrożenia wypracowanych rozwiązań
  7. zakontraktowanie z uczestnikami wdrożenia wypracowanych rozwiązań w ich organizacji
  8. Opcja dodatkowa: warsztat follow-up po upływie od 2 tyg do  1 mies. – analiza efektu wdrożenia i ewentualna poprawa wypracowanych rozwiązań

Informacje praktyczne:

Autorski warsztat opiera się o praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzia TowerJenga.

Przed warsztatem:

a) 3h wywiad z zamawiającym

b) ustalenie preferowanego podziału uczestników na zespoły warsztatowe 3 lub 4 osobowe pracujące na zestawach TowerJenga

Minimalna ilość uczestników to 6 osób, maksymalna to 18

Gdy zespoły w firmach są większe, dzielimy je na podgrupy i warsztaty odbywają się dla tych podgrup.

Czas trwania:

do 8 godzin dydaktycznych

Warsztaty typowo integracyjne lub follow-up z managerami mogą trwać krócej.

Warsztat to sekwencja działań:

- ćwiczenie/zadanie
- analiza ćwiczenia/zadania
- przyjęcie strategii rozwiązywania
- wykonanie ćwiczenia/zadania
- analiza przyjętych rozwiązań
- wypracowanie sposobu wdrożenia rozwiązań
- zakontraktowanie z uczestnikami wdrożenia w ich organizacji

Lokal, Flipchart, catering:

zapewniany jest przez zamawiającego

Niezbędna powierzchnia:

5m2 na jeden zespół warsztatowy pracujący z TowerJenga

Warunki sukcesu:

- Uczestnictwo bezpośredniego przełożonego danego zespołu.
- W przypadku warsztatów dla kadry zarządzającej - uczestnictwo ich przełożonych.
- W czasie trwania warsztatów pracownicy nie mogą być zaangażowani w operacyjną działalność firmy.

Rekomendacje:

Wpływamy na ZMIANĘ, a nie tylko szkolimy… więc: rekomendujemy:

- zakończenie warsztatu wspólnym posiłkiem, gdzie w luźniejszej atmosferze uczestnicy chętnie dzielą się doświadczeniem

- warsztat follow-up dla zespołu – drugie spotkanie po upływie umówionego czasu (np. miesiąca) analiza efektu wdrożenia i ewentualna poprawa wypracowanych rozwiązań

- warsztat follow-up dla zespołu zarządzającego firmą: analiza i wykorzystanie wypracowanych rozwiązań. Doprowadzenie do pożądanej zmiany w organizacji przez tych , którzy mają na nią decydujący wpływ

Zapytaj o warsztat