Programy motywacyjne. Jak je budować, żeby nie były „demotywacyjne”

Motywowanie daje szansę na postęp w firmie i rozwój dla pracowników. Nasz warsztat
pozwala tego doświadczyć!

Cel:

  • zdobycie wiedzy na temat dobrych i złych form motywowania
  • analiza co jest niezbędne aby podnieść poziom motywacji
  • określenie o co warto zadbać w motywowaniu pracowników i jak to wdrożyć
  • identyfikacja wyzwań i określenia na ile mamy na nie wpływ
  • wzmocnienie efektywności, konstruktywnej i proaktywnej postawy
  • wzmocnienie podejmowania odpowiedzialności
  • wzmocnienie adaptacji do zmiany

Efekty:

  • określenie niezbędnych elementów programu motywacyjnego i planu na kolejne
  • wypracowanie projektu programu motywacyjnego
  • wypracowanie sposobów wdrożenia i radzenia sobie z wyzwaniami
  • wypracowanie możliwych sposobów, które mogą wesprzeć managera od strony
    organizacji
  • wypracowanie możliwych sposobów, które mogą wesprzeć zespół od strony
    organizacji
  • wzmocnienie postaw pożądanych przez organizację
  • wzmocnienie umiejętności rozróżniania rzeczy, na które mamy i nie mamy wpływu
  • doskonalenie umiejętności spojrzenia z innej perspektywy np. od strony pracownika,
    managera, firmy

Dla kogo:

  • Manager
  • Top Manager
  • HR
  • Właściciel

Program:

  1. ćwiczenie/zadanie
  2. analiza ćwiczenia/zadania
  3. przyjęcie strategii rozwiązywania
  4. wykonanie ćwiczenia/zadania
  5. analiza przyjętych rozwiązań
  6. wypracowanie sposobu wdrożenia wypracowanych rozwiązań
  7. zakontraktowanie z uczestnikami wdrożenia wypracowanych rozwiązań w ich
    organizacji
  8. Opcja dodatkowa: warsztat follow-up po upływie od 2 tyg do  1 mies. – analiza efektu
    wdrożenia i ewentualna poprawa wypracowanych rozwiązań

Informacje praktyczne:

Autorski warsztat opiera się o praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzia TowerJenga.

Przed warsztatem:

a) 3h wywiad z zamawiającym

b) ustalenie preferowanego podziału uczestników na zespoły warsztatowe 3 lub 4 osobowe pracujące na zestawach TowerJenga

Minimalna ilość uczestników to 6 osób, maksymalna to 18

Gdy zespoły w firmach są większe, dzielimy je na podgrupy i warsztaty odbywają się dla tych podgrup.

Czas trwania:

do 8 godzin dydaktycznych

Warsztaty typowo integracyjne lub follow-up z managerami mogą trwać krócej.

Warsztat to sekwencja działań:

- ćwiczenie/zadanie
- analiza ćwiczenia/zadania
- przyjęcie strategii rozwiązywania
- wykonanie ćwiczenia/zadania
- analiza przyjętych rozwiązań
- wypracowanie sposobu wdrożenia rozwiązań
- zakontraktowanie z uczestnikami wdrożenia w ich organizacji

Lokal, Flipchart, catering:

zapewniany jest przez zamawiającego

Niezbędna powierzchnia:

5m2 na jeden zespół warsztatowy pracujący z TowerJenga

Warunki sukcesu:

- Uczestnictwo bezpośredniego przełożonego danego zespołu.
- W przypadku warsztatów dla kadry zarządzającej - uczestnictwo ich przełożonych.
- W czasie trwania warsztatów pracownicy nie mogą być zaangażowani w operacyjną działalność firmy.

Rekomendacje:

Wpływamy na ZMIANĘ, a nie tylko szkolimy… więc: rekomendujemy:

- zakończenie warsztatu wspólnym posiłkiem, gdzie w luźniejszej atmosferze uczestnicy chętnie dzielą się doświadczeniem

- warsztat follow-up dla zespołu – drugie spotkanie po upływie umówionego czasu (np. miesiąca) analiza efektu wdrożenia i ewentualna poprawa wypracowanych rozwiązań

- warsztat follow-up dla zespołu zarządzającego firmą: analiza i wykorzystanie wypracowanych rozwiązań. Doprowadzenie do pożądanej zmiany w organizacji przez tych , którzy mają na nią decydujący wpływ

Zapytaj o warsztat